BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Jan 25, 2015

Practical Trainee

Happy Weekend guys.. Assalamualaikum.. =)
Amacam weekend korang? Ke atas or kebawah? hihi.. Aku so far so good..Weekend melepak lah kat rumah sebab ari keja dah puas kat luar.. Let me rest sambil2 mengapdate blog kesayangan ne..
Meh aku nak story sikit pasal past few weeks.. Tak delah havoc sangat story nye tp taw lah aku mmg suke menstory pun...

Actually aku nak story pasal practical training aku.. Now, aku training kat Puncak Niaga.. InshaAllah kalau orang selangor mesti familiar lah ngan company ne.. So far, alhamdulillah.. Semuanya berjalan lancar. Company okey, keja okey, kawan okey.. Everything okey lah.. Xde yang tak okey =)

Tapi yang aku nak story bukan sebab tu, tapi sebab pengalaman aku selama 2minggu kat situ. Keja sebagai programmer ne actually bukan mudah. Bila aku dah berada dikelompok yang sebenar baru aku taw perit sebenarnye kerja programmer ne. Application programmer? U know wht? Application programmer tu adalah orang yang buat aplikasi untuk syarikat gunakan. Dan sekarang ne secara tidak langsung aku terbabit sama.

Bukan nak cakap tak seronok tapi aku rasa diri ne kerdil sangat dengan pengetahuan luas dorang tu. Bak gajah ngn semut. Dorang gajah aku semut~. Aku dpt task terus pening sebab nak develop satu system yang akan digunakan oleh syarikat tu nanti. Takot sangat sebab idea aku ngn dorang jauh beza. Dah tu kena buat from a to z sendiri. Bukan aku tak penah buat tapi risau penerimaan mereka dengan hasil aku nanti.. Siapa lah aku dibandingkan mereka.

Tapi bersyukur sangat sebab ada abang2 programmmer yang sangat membantu. Kagum dengan dorang ne. Buat keja cepat, boleh tolong plak aku ne yang macam siput punya lambat buat keja. Nasib lah dorang tak kisah. Malu sebenarnya tapi kalo malu sesat jalan kan? baru 2 minggu tapi banyak dah ilmu yang aku dapat, thanz sgt pada dorang sebab tolong aku yang macam tak taw pape ne.. betol lah cakap bos aku time kite belaja lain. masa keja lain yang kita kena buat.. InshaAllah aku akan cuba yang terbaik. p/s:cita2nakjadicoreprogrammerkenapikirbanyakkali... =P


nampak tak dummiesnyer aku! Siap bagi buku lagi.. Study lah kau ye~

Mula2 boleh le desktop kosong skg penuh dah desktop aku ngan keja.. Nasib 3bulan kalo setahun? =P




Sharing Is Caring ^_^

0 Cute Person Comments:

 
Copyright© All Rights Reserved eyenechocolicious.blogspot.com